Dag 5: On the top of the world - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van JapAnInAfrika - WaarBenJij.nu Dag 5: On the top of the world - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van JapAnInAfrika - WaarBenJij.nu

Dag 5: On the top of the world

17 Juni 2015 | Namibië, Rehoboth

En JA het kan nog vroeger deze keer: 4.55 uur de wekker.
De poort van het park gaat om 5.30 uur open, als je de zonsopkomst wil zien moet je dus zorgen dat je dan ook bij de poort bent. Gelukkig is de poort op kruip afstand van onze camper, dat scheelt weer minuten slaap!

Op naar dune 45 voor de zonsopkomst. Wat een mazzel, deze duin is een stuk minder stijl dan die van gister!! (Waar we stiekem nog een beetje spierpijn van hebben)

Na een mooie klim op de rand van de duin en met een extra kilo zand in iedere schoen, hebben we een mooi plekje gevonden. De zon komt van achter de bergen op en verlicht het hele landschap. Wat een kleurenspel!

We gaan door naar de Sossusvlei. Je hebt verschillende keuzes om daar te komen. Met je eigen 4x4 wagen, een shuttle truck of met de benenwagen. Marcel en de lonely planet gids adviseren de laatste optie, dus dan doen we dat! Heerlijk dat gevoel alleen op de wereld te zijn, nou niet helemaal alleen we kwamen onze vrienden gemmie (gembok) en antilopen tegen. Gemmie luistert trouwens bar slecht naar zijn naam.. Afijn, na ongeveer anderhalf uur stappen kwamen we aan bij sossusvlei. Hier hebben we nog een duin beklommen, ja drie keer is scheepsrecht. Wat een GE-WEL-DIG uitzicht vanaf de "top of the world"! We voelen de spierpijn voor morgen al opzetten, maar dit is het dubbel en dwars waard!

Het begint trouwens toch nog iets toeristisch te ogen met geïmproviseerde picknicktafels van olievaten op de parkeerplaats!

Bij de deadvlei hebben we super mooie plaatjes geschoten met de camera! Wat een bizar landschap.

Terug hebben we de shuttle truck gepakt, wat een ervaring. Kneuren door het mulle zand met een bus vol toeristen, die bij een passerende truck ook nog gaan joelen. Dat lokt natuurlijk uit voor een wedstrijdje wie de snelste is haha geniaal! Helaas was onze truck vol(dat wil zeggen meer personen dan stoelen, want in Namibië past alles) en de ander half leeg.

Na deze tocht van pak en beet zeven uur hadden we toch een beetje trek en hebben we heerlijke eieren gebakken met tomaat en ham. Nadien een frisse, met nadruk op frisse, duik in het zwembad genomen en lekker genoten van een cola'tje/biertje, het zonnetje en het fantastische uitzicht.

Als avondeten lekkere hamburgertjes gegeten en vanavond duiken we vroeg ons nest in! Genoeg ervaringen rijker waar we heerlijk over kunnen dromen.