Dag 6: Op naar de zee! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van JapAnInAfrika - WaarBenJij.nu Dag 6: Op naar de zee! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van JapAnInAfrika - WaarBenJij.nu

Dag 6: Op naar de zee!

18 Juni 2015 | Namibië, Swakopmund

Vandaag hebben we een tocht van 370 km voor de boeg, in Namibië betekend dit een trip van ongeveer 6 uur. Slechts 15% van de wegen hier zijn namelijk van asfalt. En op gravel rij je zo'n 60-80km/h, afhankelijk van de wilde dieren die op de weg lopen.

Voor we aan deze tocht zijn begonnen hebben we dus eerst nog even lekker een duin beklommen voor zonsopgang, nu nog iets eerder dan gister zodat we het ook van helemaal donker naar licht hebben zien worden. Bij terugkomst kwam er een man van de camping vragen of het wel goed ging, omdat we zo snel terug waren van de duinen. Hoe lief!

Onderweg zijn we gestopt bij Sollitaire, een "dorp". Nou ja misschien is die benaming niet juist met enkel een tankstation,verse bakker, een autokerkhof en een kleine shop. Hier hebben we verse appeltaart gegeten, het moet niet gekker worden.. Er liepen hier ook allemaal beestjes rond die op stokstaartjes leken, super schattig.

Tijdens de trip veranderd het landschap van woestijn naar bergpassen met heel veel bochten en glooiende wegen. Gelukkig worden we helemaal niet geconfronteerd met iedere keer kapotte autobanden langs de weg.. gewoon door gaan harry, uh Jasper. Want ik ben niet zo'n held met bergpassen.

Na de bergpassen heb ik ook een stuk gereden, prima te doen want het is allemaal immer grade aus en je komt geen kip tegen.

Bij Walvisbaai spotten we de eerste flamingo's! Richting Swakopmund wordt het mistig. En we zijn van 30 graden in Sesriem naar 13 graden gegaan! Wajo, daar zit je dan met een rok en een strandhoedje. Misschien niet zo gek dat ze me raar aankijken, en met 'ze' bedoel ik de mensen op straat lopen ingepakt in dikke jassen.

Bij aankomst bij de B&B worden we super vriendelijk ontvangen en plannen we meteen een boottrip voor morgen en reserveren we een restaurant. We fixen een privé taxi die ons heen en weer rijdt na de stad.

In het restaurant bestellen we, lichtelijk schuldig voelend voor die onschuldig kijkende beesten, een springbok snitsel en biefstuk. Gelukkig was het super lekker anders hadden we ons nog schuldiger gevoeld. Met een whiskey en een double black Smirnoff proosten we ook even op m'n pa die ook jarig is.

In de B&B hebben ze een kacheltje en een poellie, dus mijn dag kan niet meer stuk. Welterusten!